3. Februar 2019, Duo Ventus

Program detaljer fremkommer senere.

Ventus er en prisvindende klassisk træblæser duo bestående af Michaela Hansen (fløjte) og Louise Anine Mogensen (klarinet).

Duoen har på kort tid gjort sig bemærket i kammermusikkredse såvel nationalt som internationalt. Ventus har vundet konkurrencer og priser i bl.a. “The 9th Osaka Chambermusic Competition” i Japan, 3.prisen i “International Music Competition Luigi Nono” i Italien, 2. prisen ved DR P2’s kammermusikkonkurrence samt 3. prisen i “Rising Star Berlin “, hvor duoen i forbindelse med konkurrencen blev inviteret til at spille i Berliner Filharmonikernes kammermusiksal.

Ventus vandt 1.prisen i den internationale solistkonkurrence “Busan Maru International Concerto Competition 2018″, hvor duoen blev inviteret til Busan i Sydkorea for at spille som solister med Busan Symphony Orchestra.

Udover at deltage i konkurrencer er Ventus et meget aktivt ensemble med en stor passion for at rejse og spille koncerter både i ind – og udland. Sommeren 2018 arrangerede Ventus således en turne i Kina, hvor de rejste rundt og spillede koncerter på store scener i Østkina.

Ventus medlemmerne studerer på solistklassen på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København

Koncertsted: Gjethuset, Frederiksværk, kl 16:00.

Medlems billetpris: 100 kr., Gæste billetpris: 150 kr